Noble Nadirs blogg

Alla inlägg den 2 december 2008

Av Bernhed - 2 december 2008 11:55

Har nästan hämtat mig från helgen som varit... Ska ta allt från början =)

I fredags var det viltspår som gällde, anlagstestet för Linus, vilket som gick super *tumme upp*, godkänd!! Han gjorde det på 16 min, vilket som inte var en dålig tid =) *Är såååååå stolt över min lilla vovve =)


I lördags så åkte jag och mamma till Göteborg för att julhandla lite och var nog hemma igen vid 17. Satte igång och rakade på det långhåriga pudelodjuret mitt, hela magen och lite till, för att det var 1 vecka kvar innan hon skulle valpa... Trodde vi iaf.

Men när klockan var vid 19 så satte hon igång, 1 vecka för tidigt... Men allt gick klockrent och vid 23.15 var det 3 valpar ute, en hane och två tikar =) Jag fick vara valpvakt under natten och allt var frid och fröjd, tills klockan blev 3, då kom det en valp till!! Så nu är det 4 små svarta valpar i valplådan =D
Jag tycker att det är super att de har ändrat reglerna kring fodervärdarna, så Toyan fick sina valpar hos mig och när de är 6 veckor så flyttar de till Anette, som jag har Toy från =) Så hela mitt jullov blir till att pussa och krama på pudelvalpar =D

Hela söndagen gick åt till att vara hönsmamma åt puppisarna, kollade nog på dom en gång i kvarten, minst ;)


Men nu är det bara till att ladda om till Stora Stockholm som är till helgen =)

 Amanda

Ovido - Quiz & Flashcards