Noble Nadirs blogg

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

en liten fundering...

Av Bernhed - 1 oktober 2009 21:14

Jag ska villigt erkänna att jag surfar runt en del på internet - ganska mycket faktiskt :)


Men en sak som jag stör mig på är att ganska många inte kan få till hundarnas titlar rätt!


Exempelvis: Är hunden champion i tre nordiska länder så blir hunden antingen NORDUCh eller så får hunden behålla de tre andra titlarna (ex. SUCh DKUCh NUCh). Väljer man titeln NORDUCH så faller de andra titlarna...



 
 
Eva & Joy

Eva & Joy

2 oktober 2009 21:42

Jag håller med med ett undantag - jag tycker inte att man kan välja! Är hunden NordUCH så är den! Däremot kan den ju vara NordUCH (S+N+Dk tex) och FinUCH
Jag hade för en tid sedan en diskussion med en god vän som sa att hennes hund var LPElit & SLCH vilket jag INTE höll med om...

http://www.tagg.biz/Eva

 
Ingen bild

Lina

3 oktober 2009 12:03

var bara inne och lämnar en lite kommentar =) + skall berätta att jag lagt ut nya bilder på de små knytena. Kram

 
Ingen bild

Jane Raemy

7 oktober 2009 10:27

I Danmark nævnes alle titler selvom de indgår i titlen NORDCH, det kommer også på i udstillingskatalogerne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bernhed - 10 mars 2015 13:39

En tur i skogen med alla hundarna. Valparna från A-kullen är nu 9 veckor och busar runt med de andra hundarna. ...

Av Bernhed - 10 januari 2015 13:09

Noble Nadirs Rapunzel "Rut" valpade den 4 januari det blev 2 hanar och 1 tik. Stolt pappa är Kecil Xo-Xo. Hane 1 Tik Hane 2 ...

Av Bernhed - 2 januari 2015 17:12

Vi har en tuff framåt tikvalp kvar. Zira har haft svårt för att bestämma sig hur öronen ska hänga. De har varit stående, hängande och allt däremellan. Nu hänger de fint och vi hoppas att de ska fortsätta göra det. Zira har ett härligt temperament o...

Av Bernhed - 18 november 2014 22:26

Noble Nadirs Zarina  female   N       Noble Nadirs Zazu   male     Noble Nadirs Zira   female         Noble Nadirs Zeus   male         Noble Nadirs Zenobia   female         ...

Av Bernhed - 9 november 2014 19:39

The puppies are growing fast. We took some new photos a few days ago and it was the first time on the table. It´s a little different quality of the photos but they will learn with moore practice.   Male 1 Noble Nadirs Zazu  he is spoken for   ...

Ovido - Quiz & Flashcards