Noble Nadirs blogg

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Bernhed - 5 februari 2009 19:23

Idag har jag gjort något som man nog bara kommer på om man har väldigt bra fantasi... Jag, Carro och Lina drog iväg till centralskolan i Forshaga för att köra sök. Centralskolan är ganska stor och består av MASSA byggnader som sitter ihop i värsta labyrinten med hörn, trappor och sandlådor överallt. Detta betyder ur en hundmänniskas ögon värsta gömställerna för sök!

En skolgård är ju avvallad och klar (dvs att det finns massa lukter och spår överallt så att hundarna inte går på spåren) så det är ju bara att tuta o köra =D

Jag, som fick agera figurant, stack iväg och gömde mig först för Carros hund Ebba. Jag ställde mig i ett mörkt hörn med ett mörkt påslakan över mig, så jag syntes inte för fem öre. Efter mycket sökande så blev jag hittad och ett ljus gick upp för Ebba. KURRAGÖMMA!! Jag stack iväg igen och gömde mig ner i en trappa och det tog inte många sekunder innan hon hittade mig igen. Superroligt! Så höll vi på med alla hundarna. Jag har gömt mig i en sandlåda, en gunga, trappor, husväggar mm. Vi var ute en timme och alla hundarna är jättetrötta och vi hade jätteroligt =D Detta ska vi försöka göra igen nu i helgen!

Ovido - Quiz & Flashcards