Noble Nadirs blogg

Alla inlägg den 5 april 2009

Av Bernhed - 5 april 2009 21:05

Nu har jag lagt ett spår till Linus, men jag la precis ett sådant som jag INTE skulle lägga... Jag skulle lägga ett par korta (ca 100 m) för att han inte skulle tappa koncentrationen och snabbt komma till slutet = motivationshöjande... Men istället la jag ett spår på ca 3-400 m, tre vinklar o ett bloduppehåll... Hur tänkte jag nu? Men men... vi får väl se hur det går imorgon... har bestämt mig för att ta det lugnt i spåret, stanna när han tappar bort sig och låta honom hitta rätt... Får se om det fungerar så =)

Av Bernhed - 5 april 2009 15:10

Nu har jag äntligen fått tummen ur och börjat spåra igen! Linus hade inte spåras sen anlagsklassen som vi gjorde i början av december... Hoppsan =P  Så i går åkte jag, syster Carro, Linus och Hampus till Peter & Åsa som har Rasmus (NN Kovo). När jag och Carro hade hittat rätt så var Emma & Hero (NN Herkules) redan när, också sugna på att spåra. Peter hade varit så gullig och lagt spår till oss allihopa, vilken lyx =) . Så hela eftermiddagen gick åt till att dricka kaffe och spåra =) Alla hundarna var jätteduktiga, vilket som var jätteroligt att se. Mamma har iaf ringt till en viltspårsdomare och anmält Linus, Rasmus och Hero till viltspårsprov på annandagpåsk (!) Så ju jäklar gäller det att spåra i veckan =P . Ett öppenklssspår till Linus och ett till Rasmus och ett anlagsspår till Hero.


Jag ska vara så duktig och ge mig ut ikväll och lägga ett spår och inte gå det med Linus förren imorgon eftermiddag, så att spåret har legat ca 20 timmar... Det blir nog svårt för honom, men i öppenklass kan ju spåren ligga mellan 12-24 timmar, så det måste han klara =) Mer rapport om spårandet kommer senare =)

Ovido - Quiz & Flashcards