Noble Nadirs blogg

Alla inlägg den 13 september 2009

Av Bernhed - 13 september 2009 20:03

Jag måste bara börja med att säga att jag äääälskar Sofiero-utställningen!!

Det är 5:e året i rad som vi besöker denna underbart vackra utställningsplats och det har alltid gått bra, både på den tiden jag tävlade i Junior Handling och även i rasringen. Ville bara påpeka detta :)



Vilken toppenhelg.

Svårt att veta hur jag ska summera, det kan inte bli bättre än såhär. Järngänget var samlat (Anna, Emma, Carro och Amanda), ett helt knippe hundar (närmare bestämt 7 st) och jättebra resultat, bra väder. Vad mer kan man begära?


Helgens otippade: Kaisa (pälslös, naken, 14 månader, junior, mysmask) 2 x BIR och 2 x CERT. Jag blev nog mest förvånad. Nog för det är en ruskigt bra hund, men hennes totalta avsaknad av päls borde göra hennes odds lite sämre, men icke :) Cert nr 5 är hemsprunget nu, så nu chillar vi tills 2 års dagen närmar sig... ;)


Elsa, still going strong och ingen domare tror mig när jag säger att hon är 6½ år gammal. Kanske är det för att hon hoppar, studsar, snurrar och är allmänt glad i ringen 24-7? ROLIG är hon iaf, gammeltanten :)

Ja, resten av resultaten står på hemsidan (www.noblenadirs.se)

TACK för en toppenhelg!!


Nästa helg drar jag (Amanda) till Köpenhamn på utställning, tar med mig tre vit/röda. Det ska bli jättespännande!

Ovido - Quiz & Flashcards